Pretražite proizvode

Pretražite sadržaj

logo-1.gif

Kako dijete obući za maškare u vrtiću?

Kako vi rješavate ovu dilemu? Iskreno, dosta roditelja ne razmišlja previše kako će karneval proteći u vrtiću i sa kakvim izazovima se susreću odgajatelji u vrtiću kada zabava krene. Zato smo za savjet pitali odgajateljicu u vrtiću, koja je na temelju svojeg iskustva dala iskušani recept za uspješnu karnevalsku zabavu u vrtiću.

Gdje roditelji naprave najviše pogrešaka?

Iako je većina kostima vrlo zabavna, kod maskiranja bi trebalo misliti o djetetovoj dobi. Neki kostimi su neprikladni za vrtić jer djeci može postati prevruće ili u njima ne mogu obavljati neke osnovne dnevne aktivnosti, na primjer kada trebaju nešto popiti, pojesti ili otići na zahod. Neprikladan kostim za njihovu dob može dijete sputati i omesti u situacijama koje inače rješava samostalno. Izaberite masku sa sadržajem i značenjem. Često se događa da djeca nisu sigurna što njihova maska predstavlja. Ako dijete ne zna što predstavlja, u igri se neće osjećati dobro. To može negativno utjecati na njegovo samopouzdanje. Neka kostim odgovara djetetovoj dobi. Jednogodišnjaka obucite u jednodijelni kostim; na primjer u kostim mede, dok petogodišnjak već može imati višedijelni kostim; na primjer gusara ili princezu. Važno je da dijete zna što tj koga predstavlja, da bi moglo igrati svoju ulogu.

106290470929-2.jpg

Što djetetu treba obući ispod kostima?

Roditelji se zasigurno bore s dilemom što djetetu obući pod kostimom. I često je rezultat te dileme pretoplo obučeno dijete. Pod kostimom je bolje obući manje odjeće. Ako će djeca ići vani, ne brinite. Odgajatelji znaju da bez obzira na kostim, u zimskim danima uvijek moraju obući jaknu i staviti kapu, šal i rukavice. Dakle, manje je više!

Što je sa šminkom, može li dijete biti našminkano?

Odgajatelji ne savjetuju šminkanje. Tokom cijelog dana šminka se razmaže. Osim toga vrtićka djeca idu na spavanje pa prije treba očistiti šminku sa lica. Ako dijete ipak odlučite našminkati, neka to bude umjereno. Najbolje je neki mali dodatak, na primjer točkice, srce ili šljokica - tek toliko da zadovolji djetetovu potrebu da bude drugačije.

Prema godišnjem planu, djeca se za karneval u vrtiću pripremaju nekoliko dana ranije; uče o narodnim običajima i tradiciji, a sve to mogu doživjeti i kroz igru. Zato odgajatelji za vrijeme karnevala s djecom uče kako se rade krafne, pjevaju pjesme i stvaraju maske i razne ukrase kojima će se maskirati.

A kada dođe dan kada u vrtić stižu mali likovi iz bajke, tada počinje zabava, veselje, smijeh i igra. Odgajatelji s djecom pjevaju i plešu, djeca sviraju na glazbenim instrumentima, organizira se ples pod maskama i povorka maškara za vrtićke grupe.


hr_2017_02_01_andreja_sedlar.jpg

Pred nama je razdoblje u godini kada ljudi diljem svijeta stavljaju maske te plešu i pjevaju po ulicama Ria de Janeira, Venecije, ali i ulicama Samobora, Rijeke i mnogih drugih. Ako u danima koji nam predstoje uđete u neki od vrtića, dočekat će vas kauboji, indijanci, Batmani ili Supermani, sigurno ćete naići na neku princezu u dugoj haljini s krunom na glavi. Vrijeme je to poklada koje su u nas popularnije kao maškare i za djecu, ali jako često i za odrasle predstavljaju vrijeme prerušavanja u različite manje ili više maštovite krinke.

Osim zabave, djetetu maskiranje omogućava zamišljanje, maštanje te igranje uloga koje mu u svakodnevnici nisu dostupne. Možda će ovakvo prerušavanje nekom djetetu predškolske dobi omogućiti suočavanje sa svojim strahovima. Petogodišnji Darth Vader ili šestogodišnji Superman razvija svoje samopouzdanje i samouvjerenost pod krinkom koja mu u određenoj situaciji pomaže u komuniciranju i interakciji s drugom djecom. Mali Denis će možda sa svojom maskom Batmana lakše uspostaviti kontakt s Igorom iz skupine koji se krije iza maske Kauboja. Djeca vole igre „kao da...“, a maskiranje im upravo takve igre omogućuje.

Karneval je točno određenog datuma no u vrtiću to uopće nije važno: maskiranje se može događati i u cijelom tjednu oko karnevala. To su dani kada je u vrtićima posebno veselo i glasno što je pouzdan znak da se djeca odlično zabavljaju kroz igru, a igra je djetetu prirodan i ugodan način učenja.

Andreja Sedlar, mag. praesc. educ.
odgojiteljica mentor
Dječji vrtić Varaždin