Pretražite proizvode

Pretražite sadržaj

logo-1.gif

Koja je bila vaša prva igračka?

Sjećate li se svoje prve igračke? Da li je to bila lutka, drveni vlakić ili plišani medvjedić? Odabrali ste najdražu i značila vam je sve na svijetu. Igračke su te koje prate dijete kroz čitavo njegovo djetinjstvo. I baš one stvaraju djetetu osjećaje i potiču emocionalne odnose.

prva-igraca-1100x575.jpg

Djetetu će zauvijek ostati u sjećanju prvi vlakić pod božićnim drvcem, prvi medo kojeg će dijete svaku večer prije spavanja poljubiti, prva Barbie, prvi autić i prva društvena igra koja se igra s mamom i tatom… Igračke u dječjim srcima zauzimaju posebno mjesto. Igračke utječu na učenje, a igre kroz odrastanje pripremaju dijete na različite aspekte u životu.

Stručnjaci su potvrdili da je igračka sredstvo s kojim djeca uče o svijetu u kojem žive. Kroz igru s igračkama, dijete se postavlja u različite situacije koje spoznaje iz svoje svakodnevice. Uglavnom s ciljem da proživi sreću i veselje, što znatno pomaže pri razvoju njihovog samopouzdanja.

prva-igraca-3-1100x575.jpg

Zašto se igramo? Radi zabave naravno!

Od prvih zvečki, luka s igračkama iznad kolica, prve podloge za igranje-šarene boje i različite teksture materijala potiču dijete na igranje. Odrastanjem dijete pronalazi zabavu u raznim igračkama. Svako dijete može razviti posebno zanimanje za različitu igračku. Cilj igre je uvijek zabava!

Igra razvija motoričke sposobnosti

Već od rođenja igračke za bebe potiču na micanje rukama i nogama. Dijete osjeća, uči o oblicima, bojama , teksturama i zvukovima. Kada dijete počne sjediti i puzati igračke su te koje ih dodatno potiču na kretanje. Stavite igračke na drugi kraj sobe, a dijete će odmah krenuti prema njima. Kod nizanja kockica, crtanja, slaganja oblika; dijete razvija finu motoriku, dok kod vožnje guralica i bicikla ili kroz trčanje za loptom ili zmajem razvija osnovnu motoriku uz poticanje centra za ravnotežu.

Najzabavnije je igrati se s prijateljima

Dojenčad se uglavnom igra individualno, dok kroz vrijeme razvija interakciju s roditeljima, a u dobi od tri godine razvija se igra s djecom iste dobi. Igra služi kao uvod u životne situacije i kroz njih uči što znači poštivanje, suradnja i razmjena. Kroz igru uče se i novi izrazi, njihovo značenje, uči se kako pregovarati i kako organizirati tijek igre.

Osjećam, osjećaš, osjećamo...

Igra je prekrasan svijet mašte u kojem se dijete izražava i iskazuje svoje osjećaje. U igri dijete se zabavlja i ponovno proživljava svakidašnje situacije ili pak ulazi u apstraktan svijet kroz akcijske likove. Stupanj do kojeg se dijete zna uživjeti u ulogu i postaviti svoja pravila, ukazuje na stupanj razvoja njegove osobnosti.

Što je sa kognitivnim razvojem?

Kroz igru razvija se djetetova sposobnost učenja i rješavanja problema. Igračke potiču djetetovu koncentraciju i pamćenje, a pomažu im i da razviju sposobnost kreativnog rješavanja problema; što je ključni element za razvoj samostalnosti. Kognitivni razvoj djetetu omogućava zabavan i kreativan pristup u rješavanju matematičkih i jezičnih problema.

prva-igraca-2-1100x575.jpg

Svaka igračka ima svoju svrhu, međutim nije svaka igračka stvorena samo za jednu svrhu. Djeca su ta koja igrački ili samoj igri daju smisao. Ako je ikako moguće, neka dijete samo odabere igračku, jer ono samo najbolje zna svoje želje i očekivanja koja mu odabrana igračka nudi. Dobro je da mi roditelji to razumijemo i da im omogućimo odabir, koliko je to moguće.