
Svi se roditelji sjećaju svojih prvih susreta sa svijetom opreme za bebe. Veselje oko dolaska prinove tada zamijenio osjećaj neodlučnosti, ali i velike odgovornosti jer ipak birate proizvode koji će služiti vašem djetetu u najranjivijem životnom razdoblju. Zato smo vas tražili da s nama podijelite svoje recenzije jednog od najpopularnijih modela kolica - Cybex Balios S Lux kako biste svojim iskustvom olakšali odluku budućim roditeljima kojima odluka o kupnji kolica tek slijedi.
Pristiglo nam je više od 200 recenzija mahom zadovoljnih roditelja koji su svoje mališane vozili i još uvijek voze u Cybex Balios S Lux kolicima. Odluka o dobitniku velike nagrade - Cybex Sirona Gi autosjedalice nije bila jednostavna zato smo odlučili 5 sudionika nagraditi utješnim nagradama.
Dobitnike možete provjeriti na linku, a mi vam prenosimo pobjedničku recenziju modela iz 2024.godine koju nam je ostavila mama Sara koja nas je oduševila!
Koje godine ste počeli koristiti kolica Cybex Balios S Lux?
2024.
Zašto ste se odlučili za ta kolica?
Odlučili smo se na njih zbog mogućnosti vožnje sportskog sjedala u oba smjera, velikih krovića s UPF zaštitom i mogućnosti vožnje po različitim terenima.
Koju konfiguraciju Balios S Lux imate (komplet 4u1, 3u1, 2u1, 1u1)?
3u1
Kako bi općenito ocijenili svoje zadovoljstvo Balios S Lux kolicima ocjenama od 1 do 5?
5
Ostavite nam svoju recenziju i sudjelujte u natječaju za novu Sirona Gi autosjedalicu!
Cybex Balios S Lux 3u1 u Soho Grey boji stigla su iz Baby Center-a par mjeseci prije našeg dečkića, jer se mama morala kroz neko vrijeme uvjeriti da su idealan izbor, tj. imala je viška vremena i
visoke standarde. Paket je uključivao: konstrukciju kolica, Cot S košaru, sportsko sjedalo, Aton B2 i-size autosjedalicu (jaje) i adaptere za spajanje jaja na konstrukciju kolica.
1. Konstrukcija
1.1. Sklapanje/rasklapanje, transport u autu
Kolica smo vrlo lako sastavili prateći upute, a posebno nas je oduševilo što se sklapaju/rasklapaju u jednom potezu, iako se tata već bio psihički pripremio na priručnik za sklapanje kolica u barem 20 koraka. Kolica se ne mogu sklopiti zajedno s košarom, već samo sa sportskim dijelom okrenutim u smjeru vožnje. Pritom samo treba paziti da je sportski dio tada u najvišem položaju, a naslon za noge u najnižem. Za sklapanje je potrebno pritisnuti gumb na donjoj strani ručke i istovremeno pomaknuti klizač na gornjoj strani ulijevo, a zatim gurnuti ručku naglo prema podu. Radnju je možda potrebno ponoviti nekoliko puta da uđete u đir, ali princip je zapravo dosta jednostavan i praktičan. Također, na donjem dijelu konstrukcije postoji kukica kojom se tako sklopljena kolica dodatno zakače da se ne rasklapaju prilikom npr. stavljanja u auto. Isto tako, korisno je što sklopljena kolica sama stoje uspravno. Ono što nam je bila super opcija je mogućnost zaključavanja prednjih kotača, tako da sklopljena kolica možete držati za ručkicu i voziti kao kofer tj. samo ravno. Konstrukcija kolica sklopljena sa sportskim dijelom i dalje zauzima dosta prostora, pa treba imati na umu veličinu prtljažnika. Mi imamo Alfu Giuliu i Citroën C2. U Alfu kolica stanu bez problema, no nema baš puno mjesta koje ostaje za recimo kofere ako idete na putovanje i vrećice iz kupovine. Ako koristite košaru, ona se može sklopiti tako da bude plića (sa otp 30 na 20-tak cm) i onda stane na konstrukciju ili ju nekako uglavite pored. Što se tiče Citroena C2, u njega konstrukcija sa sportskim dijelom stane samo ako se skinu s konstrukcije zadnji veliki kotači i makne polica prtljažnika. Skidanje velikih kotača, je vrlo jednostavno, a potrebno je samo kliknuti gumbić s donje strane nosača kotača i povući kotače prema van. Svakako, kad par puta sklopite konstrukciju i stavite je u auto, cijeli proces oduzima manje od minute vremena. Ono što također treba imati na umu je težina kolica-oko 12 kg, što je možda malo teže od drugih kolica iste kategorije no nama zaista nikad nije predstavljalo problem, ali je važno imati na umu ako živite u zgradi bez lifta. Kolica se sklopljena lako podignu s jedne strane za ručku, a s druge za prečku kod košarice za kupovinu prilikom stavljanja u prtljažnik.
1.2. Manevriranje, kotači, različiti tereni
Upozorili su nas u jednoj Facebook grupi da su kolica teška i nisu tako lagana za upravljanje, pa je tata čim su došla trčao po stanu i gurao ih jednim prstom kroz sve zavoje hodnika i sve prostorije. Kolica su jako okretna, lagana za upravljanje i stabilna. Ono što nam je bilo važno je podešavanje visine ručke, budući da sam ja visoka 160 cm, muž 190 cm. Njemu super odgovara najviši, a meni najniži položaj. Ono što se pokazalo kao super opcija pri upravljanju je zaključavanje prednjih kotača prilikom uspavljivanja djeteta, jer ih možete gurati naprijed- natrag jednim prstom ili nogom, bez da stalno bježe lijevo-desno. Također, imaju ugrađenu kočnicu nalik pedali, kojom se upravlja jednom nogom po principu dolje-zaključano, gore-otključano. U 15 mjeseci aktivnog korištenja kolica, isprobana su na svim terenima: po pijesku, kamenčićima, brdskom zemljanom terenu, betonu i stepenicama. Kolicima se odlično manevrira u gradskim šetnjama po travi i betonu, kao i u parku po pijesku ili na plaži po sitnijim kamenčićima. Teže se voze po većim kamenjima na plaži, ali nismo ni očekivali kolica za neki off-road. Zahvaljujući amortizerima, vožnja je za bebu bila ugodna i po neravnim terenima te pri silasku s trotoara ili po stepenicama. Do ulaza u zgradu imamo desetak stepenica po kojima bismo kolica prevezli nagnuta na zadnjim kotačima, tako da nam težina kontrukcije, zajedno sa sportskim dijelom i bebom unutra ni tu nije predstavljala problem. Bebi je bilo udobno jer bi amortizeri upili koji mali skok pri spuštanju po stepenicama, ako se mami baš žurilo.
1.3. Košara za kupovinu
Košara za kupovinu je dosta velika i pokazala se super izdržljivom. Deklarirana max. težina je 10 kg, no mi smo definitivno postavili novi maximum. Budući da se nalazi nisko i još se zbog težine zna ulegnuti, često nam se zaprljala, no to smo lako riješili u par poteza magičnom krpicom ili ju otkopčali (drži se čičkom i dugmićima) i oprali u mašini.
1.4. Kvaliteta konstrukcije, materijal, održavanje, period korištenja
Obzirom na svakodnevno korištenje kolica unazad 15 mjeseci i na činjenicu da ih nismo štedili, mogu reći da je konstrukcija vrlo kvalitetna, te da se tragovi korištenja jedva primjećuju. Metalna konstrukcija nigdje nije izgrebana, unatoč bliskim susretima s pokojim zidom, ogradom i sl. Kotači nisu uništeni ni izlizani, a pjenasta ručka za upravljanje kolicima je ista kao prvog dana, nema nikakvih oštećenja. Muž je konstrukciju nakon brdskih i pješčanih avantura prao u garaži vrtnim crijevom, što nije ostavilo nikakav trag na metalnim dijelovima, ali je omogućilo temeljito pranje. Također, nakon jesenskih šetnji po mokrom terenu, kad se na kotače zalijepilo blato i lišće, često smo samo skinuli sve kotače s konstrukcije i oprali ih prije unošenja kolica u stan. Za skidanje malih prednjih kotača potreban je tanki odvijač kojim se stisne u rupicu koja se nalazi iznad gumba za zakočiti kotače te se isti povuku prema van. Nosivost same konstrukcije je 22 kg, što omogućuje dugotrajno korištenje do otprilike 4. godine djetetova života.
2. Aton B2 i size autosjedalica (jaje)
2.1. Postavljanje u auto, pravilni položaj i sigurnost
Ono što me mučilo je što sam u više Facebook grupa pročitala da jaja koja dolaze s 3u1 i 4u1 sustavima često nisu najsretniji izbor jer su navodno manje kvalitetna, ne mogu se namjestiti kako treba i sl. Ipak, obzirom na dobru ocjenu sigurnosti, odlučili smo se dati mu priliku. Odahnuli smo kad smo shvatili da je jaje dosta lagano (oko 4 kg), skroz jednostavno i brzo za postaviti u auto putem pojasa u 3 sigurnosne točke te da možemo postići preporučen kut od 45° za novorođenče. Postoji i opcija kupovine isofix postolja za jaje, što će ovisiti o tome koji je nagib sjedala Vašeg auta. Također, uz jaje dolazi umetak za novorođenče koji se koristi do visine 60 cm, naslon za glavu je moguće podesiti u 10-ak različitih visina, a podesiva je i visina sigurnosnih pojaseva, što omogućava maksimalnu sigurnost bebine glave, vrata i kralježnice. Ono što je jako bitno, pravilnim namještanjem postigli smo da bebina glava nikad nije padala na naprijed prilikom vožnje i osobito spavanja, jer takav položaj može dovesti do otežanog disanja kod malih beba. Sigurnosna kopča laka je za korištenje, a dijelovi na remenčićima se umetnu s jedne, pa s druge strane u kopču i sve se zategne jednim potezom trake toliko da za maksimalnu sigurnost ne može stati više od jednog prsta između djetetove ključne kosti i remena. Uz to, jaje je napravljeno po novim sigurnosnim smjernicama te ima ugrađenu dodatnu zaštitu od bočnog udara. Uz paketu uz jaje došli su nam i adapteri za spajanje na konstrukciju kolica, a spajanje je vrlo jednostavan proces. Adapteri se postave u utore konstrukcije, te se na njih stavi jaje istovremeno na obje strane dok se ne začuje klik. Jaje je jedno od većih na tržištu, deklarirano do visine od 87 cm ili 13 kg, tj. otprilike do druge godine života, što ga čini dugoročno dobrom investicijom. Naš malecki trenutno ima 15 mjeseci, oko 78 cm i nešto malo više od 9 kg, tako da nam jaje već stvarno dugo koristi.
2.2. Temperaturni izazovi, udobnost, materijal i održavanje
Krović je vrlo dugačak, ima UPF 50+ zaštitu, materijal je kvalitetan i vrlo otporan na vjetar (živimo u području jakih udara bure). Za dodatnu zaštitu od kiše, kupili smo univerzalni pokrov. Udobnost materijala potvrdio je nas dečkić kada se odmah uspavao u jajetu pri izlasku iz rodilišta. Jednom smo prilikom ljeti zapeli u gužvi, klima u autu je prestala raditi, a ja sam se bojala da će se beba pregrijati. Srećom, materijal je toliko prozračan da je on samo mirno prespavao prometni, temperaturni i mamin kolaps. Osim toga, jednom se tata zadržao na blagajni u dućanu, a maleni se probudio nervozan i gladan. Hranjenje je završilo tako da je više toga bilo po njemu i jaju, nego u ustima. Super nam je došlo što je materijal takav da se lako briše magičnom krpicom, a dijelovi se mogu i oprati u mašini. Jaje svakodnevno koristimo unazad 15 mjeseci, a na njemu nisu vidljivi nikakvi tragovi korištenja.
3. Cot S košara
3.1. Postavljanje na/ rastavljanje od kontrukcije, dugotrajnost korištenja
Cot S košara lako se postavlja na konstrukciju u smjeru suprotnom od vožnje držeći za ručku na kroviću i principom klika u utore s obje strane konstrukcije. Skida se istovremenim pritiskom na dugmad s obje strane te podizanjem za ručku krovića i okvir košare sa strane bebinih nogu. Što se težine tiče, to ne bi trebalo predstavljati velik problem, jer košara teži oko 4.5 kg. Ono što je nama bila prednost je visina konstrukcije s montiranom košarom, tj. košara stoji na višem položaju nego na kolicima koje smo vidjeli kod nekih prijatelja. Tako se tata sa 190 cm nije morao jako saginjati da bi izvadio bebicu iz košare, a kad sjedimo košara je u visini ispružene ruke. Cot S košaru počeli smo koristiti isti dan pri izlasku iz rodilišta: za uspavljivanje, dnevna spavanja i šetnju, a koristili smo ju 6 i pol mjeseci (unutarnja duljina košare je otp 82cm, nosivost 9 kg). Tada je još stao u košaru (68 cm, 7 kg), no nije mu više bilo zanimljivo ležati skroz ravno i htio je imati bolji pogled na svijet oko sebe, pa smo se prebacili na sportsko sjedalo.
3.2. Udobnost, praktičnost, materijali, održavanje
Madrac koji dolazi s košarom izrađen je od spužve i udoban, no zbog svakodnevnog korištenja kao prijenosne kolijevke za spavanje tijekom dana, imao je jedno ulegnuće i kupili smo zamjenski. Ono što nam je bilo super zbog dugog korištenja je lako održavanje čistoće materijala, mogućnost pranja madraca, navlake i unutarnje tkanine koja oblaže stranice košare. Ljeti, krović košare s UPF 50+ zaštitom pružao je dovoljno hlada, a mrežica na kroviću pomagala je da unutar košare dodatno cirkulira zrak i omogućila vidljivost bebe prilikom vožnje. Zimi, pokrov košare dodatno je štitio bebu od hladnoće i vjetra, a isti se lako skida pomoću dugmića i opere u mašini. Također, za zaštitu od kiše i komaraca kupili smo univerzalni pokrov i mrežicu. Odličan dodatak su džepići na unutarnjoj tkanini koja oblaže košaru, koji su uvijek dobro došli za dudicu, ključ od stana ili manju igračkicu. Također, praktična nam je bila ručka na kroviću za koju smo objesili zanimljive kontrastne igračke koje su dodatno zabavljale bebača.
4. Sportsko sjedalo
4.1. Postavljanje na/ rastavljanje od kontrukcije, podešavanje naslona, oslonca za noge, sigurnosni pojas, dugotrajnost korištenja
Sportsko sjedalo može se postaviti na konstrukciju u smjeru vožnje ili obrnuto jednostavnim polaganjem sjedala u utore konstrukcije dok se ne začuje klik. Ova nam se opcija pokazala kao pun pogodak jer nas je dječak volio vidjeti u vožnji, pa smo sjedalo okrenuto u obrnutom smjeru od smjera vožnje koristili do otprilike prvog rođendana. Uklanjanje sportskog sjedala postiže se istovremenim klikom na oba gumba koja se nalaze na spoju konstrukcije i sjedala te povlačenjem prema gore. Velika prednost ovog sjedala je što naslon ima tri razine dostupne jednim povlačenjem ručkice sjedala: skoro potpuno ležeći položaj, srednji položaj, te sjedeći položaj. Potpuno ležeći položaj bio nam je spas sa 6 i pol mjeseci starosti djeteta, kad više nije bio zainteresiran za košaru, a nije ni samostalno sjedio. Također, od velike važnosti nam je bilo što se sigurnosna prečka može ukloniti kako se dijete ne bi pasivno posjedalo uz aktivaciju trbušnih mišića. Uz naslon, podesiv je i oslonac za noge u više razina, obostranim klikom na dugmiće i pomicanjem u željenom smjeru, te tako cijelo sjedalo raste s djetetom. Sjedalo ima nosivost 22 kg, što odgovara dobi od otp 4 godine. Visina sigurnosnog pojasa također se vrlo lako namješta obzirom na visinu tj. dob djeteta pomoću klizača. Treba imati na umu da se ovaj dio namještanja ne radi svaki put, već se doradi kada dijete preraste prethodnu razinu. Dijete se kopča tako da se plastični dijelovi na lijevom i desnom pojasu umetnu u sigurnosnu kopču, a zatim se pojasevi zasebno dodatno zategnu po potrebi. Ukoliko je dijete sitnije građe, dodatno se može kupiti i insert za sportsko sjedalo koje nadoda malo materijala, da bebica ne pleše u sjedalu ako se pojasevi ne mogu dovoljno usko i nisko namjestiti te poboljšava udobnost.
4.2. Udobnost, praktičnost, materijali, održavanje
Materijal sjedala je vrlo prozračan i udoban, tako da nikada nismo imali potrebu za kupovinom dodatne ventilacijske podloge, što je čest slučaj koji smo čuli od prijatelja. Prozračnost je dodatno postignuta i velikim mrežastim ventilacijskim otvorom kroviću. Krović je vrlo dugačak, stoga nismo imali potrebe za dodatnom kupovinom suncobrana, a ima i UPF 50+ zaštitu, što je iznimno važno u ljetnim šetnjama. Imali smo više incidenata tijekom hranjenja malenog u kolicima, ali uvijek je bilo dovoljno samo prebrisati tkaninu magičnom krpicom i toplom vodom.
5. Finalni zaključak: Sada, kada je maleni već malo veći, sa sigurnošću možemo reći da su ova kolica bila pravi izbor za nas i najbolje od opreme što smo kupili za dijete (a prvo je dijete i kupili smo stvaarno svašta). Preporučamo ih svima i već su troje prijatelja na našu preporuku kupili ista, samo druge boje. Muž se voli našaliti: "Ti ćeš se prije riješiti mene, nego ovih kolica", a to govori puno o kolicima jer je on je stvarno dobar muž.